Monday, July 24, 2017

Set berpantang

Semangat membeli set berpantang kali ini sebab berdasarkan pengalaman anak yang pertama, set berpantang yang betul membantu proses pemulihan selepas bersalin dengan kuasa Allah swt. InsyaAllah. Masa bersalin tahun 2014 dahulu, ADA beli set bersalin Afiat tetapi ada beberapa ubat yang dalam set tu ADA tak guna. Jadi macam membazir. ADA tak boleh consume ubat panas2 sebab nanti tekanan darah naik + kulit jadi kering + susu badan pun berkurang. Itu ADA lah.... sebab ada orang kata makan jamu susu bertambah but it doesn't work with me. Ikut badan masing2. Semasa berpantang pun ADA tak boleh makan lobak merah & putih sebab mesti badan berangin sampai sakit kepala dan rasa nak demam.

Makanya, untuk berpantang kali ke dua ni ADA beli asing-asing. Bukan satu set. 

Bersemangat beli bengkung berzip ini tapi tak berani nak guna sebab bersalin secara czer.


- Baki minyak panas Afiat : ADA tak guna pun
- Minyak Herbanika Nonaroguy : Memang best, tak panas sangat tapi rasa best bila pakai. ADA try letak kat pad masa dah akhir-akhir tempoh nifas. Alhamdulillah keluar semua darah kotor yang bersisa dalam masa 1 day. Letak kat kaki sebelum pakai stokin. Memang rasa best badan. Husband kata memang bau orang bersalin.
- Minyak Anugerah : Panas.best juga pakai kat kaki.

- Brown Soap Tanamera : Rasa macam pakai scrub sebab kasar cuma bau dia kuat. Memang bau orang berpantang jadinya bilik mandi.
- Mandian Herba Tanamera: Lepas mandi muka ada kekuningan sikit. ADA syak ada campuran kunyit. Bauan mandian ni pun agak kuat dan material dia tak tahan. Cepat hancur macam uncang teh. 


- Losyen Tapel Sariayu: ADA pakai lambat after 1 month sebelum pakai korset. Tak panas sangat tapi tak nampak sangat perubahannya.
- Losyen Param Sariayu:  Param terbaik setakat ini yang ADA pernah guna. Senang digunakan and super panas. Sesuai sangat untuk orang yang lepas bersalin. ADA selalu guna lepas mandi. Selesa.



No comments:

Post a Comment