Wednesday, March 23, 2016

Pengalaman Skincare

Al kisah selepas bersalin kan Baby M, kulit muka ADA jadi kering. Stress sebab kering sampai rasa pedih muka macam terluka. ADA cuba bermacam jenis skincare especially skincare yang sebelum ini efektif untuk ADA. Tapi semua macam tak function. Kulit  masih kering dan mengelupas serta merabak ke lebih banyak.

Alhamdulillah, ada sedikit perubahan selepas ADA cuba HADA LABO moisture lotion dan pencuci muka tapi masih tak dapat pemulihan sepenuhnya. Tambahan normally kalau terlebih pakai lotion ni, kulit tumbuh jerawat gak tapi tak teruk. Jadi ADA masih riki-riki (entah dari mana datangnya perkataan ni). Tanya orang sana sini , tergerak hati nak try skincare Dnar’s.  Masa pakai ok je kulit getting better tapi bila dah nak masuk dua bulan pakai kulit ADA mula tumbuh jerawat. Hati ADA jadi tak best sebab my skin bukan jenis senang tumbuh jerawat. Jadi ADA berhenti.

After 2-3 days, my skin getting worst. ADA still nak sedapkan hati yang its gonna be ok soon. Rupa-rupanya keadaan muka jadi lagi teruk, siap pori2 jadi besar n jerawat maki segar bugar tumbuh tanpa segan silu. Tepi kiri kanan atas bawah semua ada jerawat. Rasa down sangatt…..

Jadi ADA pergi kat satu stokis ini sebab ADA plan nak beli produk lain (tak perlu ADA nyatakan produk apa). Sampai kat stokis tu, penjual sarankan ADA guna Dnar’s skincare untuk kulit sensitive sebab dia kata sebelum ini ADA salah guna produk untuk normal skincare. Termakan kata-kata jurujual ADA beli satu set untuk kulit sensitive. Alhamdulillah, after pakai jerawat ADA kecut tapi masa cuci muka tu rasa pedih betul macam luka kena garam ok. Imagine setiap kali cuci muka rasa camtu.After two weeks jadi balik jerawat bergerak aktif. So ADA cuba untuk guna produk Dnar’s ni selang hari tapi masih tak berkesan. END UP ADA decide berhenti terus guna pencuci.   FED UP betul. Maybe this produk tak sesuai dengan ADA.

Both pipi.... kiri kanan tumbuh jerawat halus

ADA ada juga search thru google and found one blog yang menerima nasib yang sama with ADA. Can read here --->  KESAN DNARS

Lesson learnt that I get is my skin usually not fit with local skincare like SAFI, Dnars and etc2. ADA now guna sabun madu dari Bodyshop je. So far ok. Jerawat dah tak aktif tapi still semua bekas-bekas jerawat sangat terserlah di muka. Hopefully it will recover soon….

No comments:

Post a Comment