Wednesday, February 10, 2016

Perhubungan Jarak Jauh

Perhubungan jarak jauh (PJJ) , Long Distance Relationship (LDR).  ADA pernah hadap hubungan camni after married selama 8 bulan dan masa tu dah pregnant. Rasa berat sebab during pregnancy im having a very bad immunization body system. Allah uji dengan pelbagai jenis sakit... Hanya Allah yang Mengetahui bagaimana berlalunya 9 bulan itu.. Setelah beberapa kali berbincang dengan En Suami, both of us agree that one of us should berkorban. En Suami pun rasa bersalah sebab tak dapat membantu wife yang asyik sakit.

Jadinya...

En husband decide utk berkorban( disebabkan alasan-alasan yang kukuh). Until now dah 2 tahun berlalu, kerjaya en Suami masih terumbang ambing lagi.Kesian pada En Suami, ADA rasa bersalah sgt pada dia sebenarnya.  Dan En Suami tak pernah mengeluh pun psl kerja dia pada ADA.  ADA sangat bertuah sebenarnya. Ada sebab kenapa bukan ADA yang berhenti kerja. Commitment ADA tinggi. InsyaALLAH  by next year semua commitment to akan settle. Dan ADA sanggup follow En Suami kemana sahaja after ni.  I will follow you.....

ADA kesian juga dengar member2  yang PJJ ni sbb husband kerja offshore or tentera laut. Aduhai.... memang like no option langsung for them.Allah lebih tahu tentang perancanganNya. Bersabar dan tabahlah.


No comments:

Post a Comment