Tuesday, June 19, 2018

Masjid & Surau Hoping


Alhamdulillah syukur dapat berjumpa Ramadhan tahun ini dengan keadaan fizikal yang sihat. Sekarang dah ada dua anak kecil, makanya terawikhnya dirumah sahaja. Itu pun dengan dua anak yang bertebaran di atas sejadah. ALLAH , Umi pasrah sahajalah anak2.

Rindu rasanya masa sebelum berkahwin dulu masjid & surau hoping untuk mengerjakan terawikh setiap malam. Favourite ADA masa tu , Masjid Kuning di Batu 10. Suasana kampung, Allah best je walaupun solat di bahagian luar. Parking pun mudah masa tu sebab sebelah masjid ada tanah lapang. Ramai yang datang solat di situ, most of the time ADA solat di bahagian luar sahaja.


Rindu that feeling…

Teringat nasihat senior, yang beritahu suruh hargai masa muda & single. Full utilize to spend ur  time with ALLAH tanpa gangguan. Nikmat…. Allahuakhbar to many nikmat yang Allah beri dari dulu sampai sekarang. Moga semua umat sentiasa berada dibawah lindungan Allah dan diberi keberkatan untuk setiap perbuatan.

Moga bila anak2 dah besar nanti ada kesempatan lagi masjid & surau hoping again. At least this time with husband & anak2. InsyaAllah one day nanti.



No comments:

Post a Comment