Friday, August 12, 2016

KK 2 and half trip Part 3 – Restoran D’KL

Sebagaimana yang dirancang dalam itinerary sebelum ini. ADA plan nak makan di Restoran D’KL atau nama penuhnya restoren Di Kg Likas.  Dari masjid bandar Kota Kinabalu, kami terus menuju ke Kg Likas menggunakan maps. Tapi memandangkan restoren ni sebenarnya rumah yang dijadikan restoren. Berpusing-pusing dalam kawasan Kg Likas tu hampir saju jam. Tak jumpa-jumpa hinggakan husband ajak zohor dulu di masjid Kg Likas. 

Selepas solat zohor, kitaorang pusing sekali lagi. Kitaorang berhenti kat satu rumah hujung sekali sebab nampak kat situ crowded with car and bus. Alhamdulillah memang itulah restorennya. 


This is the hint. In front of the restaurant, who wish to go for this restaurant. Gerbang penuh bunga ya.

I think the owner is cat lovers.Di sini ada banyak kucing.


View untuk siapa nak nak makan di luar. Tapi masa ni panas jadi ADA bertabah juga menunggu giliran untuk makan di ruangan dalaman sebab masa ADA sampai semua ruangan dalam fully booked by agensi pelancongan. Almost 30 minit juga menunggu.




Alhamdulillah, kami dapat tempat kat ruangan dalam. Ruangan dalam ni ada aircond.

Nasi ayam penyet. RM12.90

Tom yam seafood. Cam pelik sebab ada isi ikan tapi sangat pedas ye. RM8.90

                                     Udang telur masin. Rm10.90

Brokoli bawang putih.RM8.90


Ruangan luar.

Jumlah semua harga makanan RM55.50. Secara keseluruhannya, bagi ADA biasa-biasa je rasa masakkannya. Dan ADA agak kecewa sangat sebab masa ADA pergi aircond rosak dan cuaca memang extremly hot, jadi Baby M memang meragam juga. Orang pulak penuh. For me, not recommended la. Sorry....


No comments:

Post a Comment