Thursday, September 10, 2015

Trip to bandung

Trip ke bandung pada tahun 2013. 2 years back. Masih single lagi dan takde komitmen. First time trip keluar dari Malaysia dengan kawan-kawan. Jujurnya rindu sangat moment ni. Ada memang macam ni kot. Suka travel with a lot of people ( member2 atau family), rasa meriah tu lebih.

Trip pergi bandung ni 5 hari 4 malam. Kitaorang stay jauh dari pekan. Erm rasa rugi sebab banyak buang masa atas jalan. Boleh tahan traffic jam kat bandung ni. And our homestay cam jauh dari kedai2 even the view is nice.

Budget kitaorang banyak lari sebab makan kat tempat yang agak eksklusif. hehe... @Sapulidi @Teahouse @Stone Cafe @solaris tapi jus buah kat sana memang original without sugar dan air tambahan. Still tak jumpa kat KL kedai yang hidang jus best2 cam kat bandung. If ada pun maybe sangat mahal dari Bandung. Dan pasar baru memang best. Ada borong telekung dan kain lace kat sini.






Antara Makanan yang kitaorang order


Lagi satu Ada banyak beli baju blause kerja kat kedai Blossom. Sampai kawan Ada siap tarik suh balik sebab khusyuk sangat membeli belah dalam ni.

Kedai Blossom (Ehsan google)

Yang Ada rasa best shopping kat Bandung ni, senang betul nak cari tempat solat. Walaupun tempat terbuka dan campur lelaki perempuan tapi untuk musafir cam Ada ni. Rasa there's no excuse for me to not performed solah even busy nak berjalan-jalan dan shopping.

Kitaorang pun ada ke pergi tangkuban perahu dan batu kawah.



Teahouse

 Tempat petik strawberry and blueberry











Rindu nak berjimba dengan kawan-kawan.. semua tengah ada anak kecik... one day insyaAllah~

No comments:

Post a Comment